وبلاگ چوهار

وبلاگ چوهار

وبلاگ چوهار

وبلاگ چوهار

وبلاگ چوهار

کمر آتروفی و ​​انواع آن چیست؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ق.ظ

همانطور که می دانید، آرتریت دور کمر در ناحیه پشتی ستون فقرات ایجاد می شود. این نوع آرتریت، مانند آرتریت، بخش دیگری از بدن به علت پدیده تخریب مشترک است. در واقع، غضروف آسیب پذیر می شود و غشای سینوویال مفصلی ملتهب می شود و ضخامت های استخوان ها افزایش می یابد. در این مقاله ما مشتاق صحبت در مورد آرتریت کمر است. امیدواریم این توجه شما را به عزیزانتان جلب کند. دستگیری کمر بیشترین مهره کمری را در انتهای ستون فقرات حمل می کند. بسیاری از علائم نشان می دهد که آنها باید به آنها هشدار دهند. در این مقاله، ما به 6 نشانه متمایز از استئوآرتریت اشاره می کنیم و توصیه می کنیم آنها را با پزشک خود مشورت کنید. آرتروز کمر پشت در ناحیه پایین ستون فقرات اتفاق می افتد. این نوع آرتریت، مانند آرتریت، بخش دیگری از بدن به علت پدیده تخریب مشترک است. در واقع، غضروف آسیب پذیر می شود و غشای سینوویال مفصلی ملتهب می شود و ضخامت های استخوان ها افزایش می یابد. بعد از 65 سالگی، استئوآرتریت معمولا شامل آرتریت بین وریدی می شود. این نوع آرتروز در بیماران جوانتر بیشتر در ناحیه دیسک بین مهره ای تاثیر می گذارد.


کمر آتروفی و ​​انواع آن چیست؟

اسپوندیلوز (آرتریت اسپینال) یکی از علل اصلی درد و سفتی نخاعی است که به علت فرسایش مفصلی با سن است. اسپوندیلوز با توجه به ناحیه ستون فقرات که تحت تاثیر بیماری قرار می گیرد، طبقه بندی می شود: • اسپوندیلوز گردنی (آرتروز گردن) • اسپوندیلوز توراسیک (آرتریت قفسه سینه) • اسپوندیلوز ستون فقرات (آرتریت روده) فرسایش روزانه باعث آسیب به مفصل ستون فقرات . در مراحل پیشرفته این آسیب، آرتریت نخاعی می تواند دردناک باشد و تبدیل به یک وضعیتی شود که اعصاب در آن بریده شده یا فشرده شوند (مثلا یک عصب سیاتیک). متأسفانه درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد. اما خبر خوبی در این زمینه این است که امروز راه های مختلفی برای درمان آرتریت نخاعی وجود دارد و علائم بیماری و درمان آرتریت روماتویید را کنترل می کند و زندگی را از طریق مدیریت مناسب وضعیت بیمار ساده می کند. به ویژه، روش های مورد استفاده در فیزیوتراپی کمر درد اثر مهمی در کاهش درد در بیماران مبتلا به کمردرد، بهبود عملکرد مشترک و گسترش دامنه حرکت خود را. علاوه بر این، با استفاده از این روش ها، میزان پیشرفت بیماری کاهش می یابد و آسیب ناشی از اسپوندیلوز (آرتریت نخاعی) تا حد ممکن کنترل می شود. نتایج مطالعات در این زمینه نشان می دهد که فیزیوتراپی می تواند نقش مهمی در کاهش درد و بی ثباتی ناشی از اسپوندیلوز داشته باشد.
آمار بر روی آرتریت دور کمر

براساس یک مطالعه توسط محققان فرانسوی، 84 درصد مردان و 74 درصد از زنان بالای 50 سال در تصویربرداری رادیولوژیک دارای علائم آرتریت ستون فقرات کمری هستند. در واقع، با توجه به تعداد مفاصل و فشرده سازی ستون فقرات کمری، این بروز قابل فهم است. درد ناشی از این مشکل در اکثر موارد "درد مکانیکی" است و با راه رفتن تشدید می شود. یک فرد ممکن است پس از یک کیلومتر از کمر درد رنج بکشد و فرد دیگری احساس درد رفتن را برای 50 یاردی احساس می کند. در این حالت، بیمار باید چند دقیقه و مسیر دوباره متوقف شود.
علت آرتریت کمر

در حالت عادی، مفاصل کمر به راحتی با یکدیگر مرتب می شوند و بدون فشار خاصی اعمال می شوند. اگر فشار به مفاصل اعمال شود، غضروف در سطح مفصلی به تدریج فرسوده می شود و یا فرسایش می یابد. هر بخش ستون فقرات دارای سه مفصل حرکتی اصلی است که شامل یک دیسک مهره ای و دو مفاصل سریع است. این وضعیت، در حالی که باعث آسیب رساندن به یکی از این ساختارها می شود، می تواند بر دو ساختار دیگر تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، به دلیل نازک شدن دیسک به علت سن یا فرسایش ناشی از فعالیت های روزمره، فضای بین دو ستون فقرات کاهش می یابد، و سپس مفاصل به یکدیگر می افتند. علاوه بر این، مفصل FAST ممکن است در اثر آسیب قبلی ایجاد شود. ترک خوردگی، پاره شدن رباط ها و مشکلات دیسک کمری می تواند سبب حرکت غیر طبیعی و قرارگیری نادرست مچ دست در کنار یکدیگر شود و فشار بیش از حد بر روی مفاصل فاسیا ایجاد کند. بدن انسان به فشار بیش از حد ایجاد شده توسط تشکیل استخوان واکنش نشان می دهد. اندازه این مفاصل با تشکیل پدیده های استخوانی در اطراف لبه های مفاصل فاسیا افزایش می یابد. در این مدت، این هیپرتروفی نامیده می شود. در واقع، سطح مفاصل در این شرایط بوجود می آید. به این ترتیب، با فرسایش غضروفی مفصلی یا تخریب آن، استخوان زیر غضروف کشف شده و روی استخوان در مقابل آن تخلیه می شود. در نتیجه، تشکیل این شرایط در ستون فقرات ملتهب، تورم و دردناک است. آرتریت نخاعی می تواند به آرامی در طول مدت زمان طولانی رشد کند. علت این امر تا حدی ناشی از فقدان ستون فقرات در طول زمان است که علت اصلی ابتلا به مفاصل آتروفیک است. نشانه های کمر درد بلافاصله پس از یک مشکل در بدن دیده می شود.

  • فرید عابدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی